søndag 16. oktober 2016

Dinosaurs av Jen Green


Dinosaurs er en bok skrevet av Jen Green, utgitt som lydbok i 2014 av Naxos Audiobooks. Dinosaurs er en introduksjon til dinosaurer, for barn og ungdom. Boken leses av Benhamin Soames, som høres ut som han har erfaring med å snakke til barn og ung-ungdom. Boken har enkelt språk og mye informasjon, men går ikke alt for langt inn på de tekniske tingene med paleontologi som ikke er så lett å forstå for barn.

Boken passer også til voksne som er interesserte i dinosaurer og de basiske fakta, spesielt når de tre tidsperiodene var og hva som levde når. Som en dinosaur-entusiast synes jeg dette var en flott bok. Det eneste jeg ville ha forandret på er at jeg ville gjerne hatt mer informasjon om enkelte dinosaurtyper, men da ville boken kanskje blitt for lang, siden boken er designet for barn i utgangspunktet.

Det er en veldig lærerik bok, som jeg har hørt om og om igjen flere ganger, denne i kombinasjon med den mye mer kompliserte "The Modern Scolar: Behold The Mighty Dinosaur" har gitt meg mye informasjon om dinosaurer og paleontologi, og jeg vil anbefale disse bøkene sammen, for folk som er like interesserte i dinosaurer og forhistoriske dyr som jeg er.
Jeg vil også anbefale denne boken til alle "nybegynnere" i såkalt dinosaur-nerderi. Den er en veldig "blod på tann" bok, når jeg hadde hørt den ferdig ville jeg bare vite mer. Jeg synes det er viktig med bøker som gir mersmak på et tema. Igjen skulle jeg ønske at boken var lenger, slik at jeg kunne bade meg i mer deilig forskning.

Boken har også med litt om hvor mye forandring det har vært i dinosaurer de siste årene, etter at vi har funnet ut mer og mer om disse fantastiske skapningene, som de sier mer om i "The Modern Scolar" lektyren. Det er et fantastisk deilig eksempel på hvor spennende paleontologi kan være, siden feltet stadig er i spennende forandring dess flere funn som blir gjort.

Jeg vil anbefale denne boken til alle dinosaur-nerder, den er virkelig vært å høre på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar